Vereniging van Senioren Ewijk

Busdagtocht 22 juni jl.

Donderdag 22 juni gingen leden van de seniorenvereniging Ewijk een dagje uit. ‘s Ochtends om 08.00 uur vertrokken we met een volle bus richting het westen van het land. Het was stralend weer en iedereen was goed geluimd.

Rond koffietijd kwamen we aan in Naaldwijk bij de Watertuin. Daar werden we ontvangen met een kopje koffie en een heerlijk stukje appeltaart. Daarna konden we op eigen gelegenheid door de tuin wandelen. De Watertuin is een Japanse overdekte tuin met vijvers en volières. Het geheel was zeer mooi, echter kleiner dan verwacht. Daardoor was iedereen er na 20 minuten al doorheen gewandeld. Jammer, maar het gaf ons wel de gelegenheid om mooie struiken, bomen, vogels en vissen met elkaar te bespreken en zo gemakkelijker met elkaar in gesprek te komen.

Daarna ging de reis verder naar De WestlandseDruif in Monster, de grootste overdekte tafeldruiventeelt ter wereld. We kwamen rond het middaguur in Monster aan, tijd voor de lunch. Na de goedverzorgde koffietafel met de traditionele kroket werden we in groepjes ingedeeld. Elk groepje kreeg een gids toegewezen, die ons rondleidde door het kassencomplex. De gids gaf een zeer gedetailleerde, enthousiaste uitleg over het ontstaan en huidige beleid van de druiventeelt. Dit bezoek was zeer de moeite waard.

Onze laatste halte was Scheveningen. We werden door de buschauffeur dicht bij het strand afgezet en konden de tijd tot aan het diner zelf invullen. Met een aantal mensen zijn we naar de pier gewandeld. In de loop van de middag was de zon verdwenen en raakte het steeds meer bewolkt. We zijn naar de pier gewandeld en waren net op tijd binnen toen we getrakteerd werden op een stevige onweersbui. Bliksemschichten gingen recht naar beneden de zee in. Heftige regen waardoor we vanaf de pier tegen een muur van water keken. Het was een gratis, extra attractie. De dag werd afgesloten met een heerlijke maaltijd in restaurant Noordzee Boulevard.

Na het eten ging het huiswaarts waarbij de buschauffeur ons verraste door nog even langs Huis Ten Bosch te rijden, de toekomstige woning van onze koning. Rond 21.00 uur waren we weer veilig terug in Ewijk. Het was een zeer geslaagde dag.